Psycho Pass
Ogłoszenie
Informacje
Centrum
Okręg Minato
Typowa dzielnica, służąca praktycznie jedynie do spania właścicielom mieszkań i członkom ich rodzin. Choć wydają się puste, gdy nikogo nie ma w środku, po wejściu przez upoważnioną osobę hologramy pokoi rozświetlają białe ściany, a wszystkie urządzenia elektryczne zostają włączone bądź wybudzone ze stanu uśpienia. W idealnie poukładanym społeczeństwie nie napotka się takich przykrości, jak śmieci na ulicach, dziury na drogach, zniszczone mienie czy klatki schodowe: przestępcy, którzy dokonali się takich czynów, dostają za zadanie naprawę szkód po wyjściu z oddziału terapeutycznego. Okręg Minato znany jest z największej liczby takich przypadków, niestety, w przypadku młodzieży. Niedawno w okolicznych blokach zaczęto organizować dla nich rozmaite kółka: bardziej atrakcyjne niż w szkołach oraz organizujące spotkania także w weekendy.
Przedmieścia
Miejsca o dość kiepskiej renomie. Choć można znaleźć tu cieplejsze miejsce dla siebie, lepiej nie przebywać za długo samemu na zewnątrz. Z reguły te okolice odwiedzają różne dziwne indywidua bądź recydywiści. Młodzież, a także dorośli często są sprowadzani na złą drogę właśnie w tamtych rejonach. Jeżeli często oglądasz wiadomości, najwięcej przykrych wieści dochodzi właśnie stamtąd. Od morderstw, gwałty, nękanie i napady, po dziwne sposoby na śmierć, samobójstwa, agresywne nocne imprezy i tym podobne. Dzieje się tak dlatego, że ludzie sprzeciwiający się Systemowi Sybilli lubią ukrywać się w tzw. Strefach Offline: miejscach, gdzie z różnych względów nie ma łączności z Systemem, co oznacza, że podstawowa broń policji nie działa, a łączność z bazami bezpieczeństwa nie istnieje. Pomimo intensywnego rozprzestrzeniania łączności z Systemem i usuwania tego typu miejsc nadal istnieje ich całkiem sporo, a ze względu na m.in. niezbadane obszary podziemne starych sieci kolejowych ciężko stwierdzić, czy pod poukładanym społeczeństwem nie czają się Szczury.
Mnóstwo śmierdzących Szczurów.
Akademia Oso
Pomimo reformy szkolnictwa po nastaniu Systemu Sibyl jedna szkoła utrzymała stare zwyczaje i tradycje: Akademia Oso to najstarsza szkoła jedynie dla dziewcząt w Tokyo o długoletniej tradycji. Jej tryb nauczania pozostał bez zmian, w przeciwieństwie do innych placówek oświatowych po reformie zarządzonej przez System Sibyl. Pomimo to ich absolwentki osiągają często bardzo wysokie wyniki w trakcie następnych etapów nauczania. Na przestrzeni lat nikt nie słyszał o tym, aby ktoś oblał egzaminy w placówce. I nic dziwnego. W szkole nauczyciele wraz z dyrektorem na czele dbają o honorowe sprawowanie, etykę, dumę i poczucie godności swoich podopiecznych. Każdy wychowawca dba o swoje uczennice, pomimo klas dochodzących do maksymalnie 20. osób. Dziewczęta mają okazje, jako jedne z nielicznych, na uczestniczenie w najlepiej wyposażonych kółkach zainteresowań w całym kraju. Pomimo postawienia na oddzielenie podopiecznych od świata mogącego zagrozić ich współczynnikowi przestępczości dziewczęta mogą korzystać z tabletów [zamiast podręczników], komputerów i telefonów. Noszenie mundurków [biała koszula z pomarańczowymi motywami, czerwona apaszka, pomarańczowa spódnica do ziemi, czarne rajstopy] jest obowiązkowe i stanowi podstawową przyczynę dumy nastolatek w Akademii.
Fabryka dronów
Największa fabryka urządzeń w kraju wykorzystywanych do prawidłowego funkcjonowania Systemu Sybil, tudzież rozległych gałęzi gospodarki. Niedawno postanowiono tutaj przenieść produkcję specjalistycznego sprzętu dla służby bezpieczeństwa: komunikatorów i szerokiego arsenału broni, ze szczególną uwagą na Dominatory. Broń ta wymaga szczególnego doboru specjalistów, ponieważ każdy taki pistolet jest unikatem. Nigdy nie spotkano się z masową produkcją tej broni: jako najbardziej strzeżona tajemnica w kraju Dominatory to pojedyncze sztuki, maksymalnie przystosowane do ich właściciela. Wpisane w broń dane użytkownika powodują, że tylko on jest w stanie jej używać. Ze względów bezpieczeństwa wstęp do środka mają tylko pracownicy bądź, w uzasadnionych przypadkach, funkcjonariusze policyjni. Jako największa Strefa Offline w Japonii, ze względu na niebezpieczeństwo hackingu bądź innych ataków terrorystycznych, żaden z pracowników nie ma dostępu do internetu i innych środków rozrywki sieciowej, przez co nie mogą tu pracować osoby o słabej kondycji psychicznej.
Roppongi
Dzielnica pół na pół. Zauważysz zło dopiero, gdy wejdziesz pod ziemię. Dosłownie. W Roppongi mówi się o największej liczbie klubów dyskotekowych. Dzielą się zarówno na te "dobre" - nie/tematyczne, specyficzne, o przyjaznym klimacie, zadbane, zapraszające choćby na spotkania dla członków CommuField pod przebraniami w wymyślonego przez siebie awatara, czy fanów konkretnego gatunku muzycznego, filmu, anime bądź rodzaju sztuki. Jednak to, co dobre, przetwarza się również na złe. W innych dyskotekach łatwo jest, pomimo ścisłej kontroli Systemu, zaopatrzyć się w narkotyki, dopalacze, tani syf opakowany w skręty i bardzo mocny alkohol, który bardzo trudno dostać w sklepach. Młodzi ludzie nie postrzegają narkotyków jedynie jako sposób "odjechania do drugiego świata" - jest to dla nich jedyny działający środek do zaburzeń współczynnika przestępczości na ich korzyść. Podobnie dzieje się w przypadku specyfików o większej zawartości alkoholu niż powszechnie dostępne piwo, wino, wódka, koniak.
Więzienie
Ośrodek Terapii
Port
CommuField
Jest internetowym światem anonimowych avatarów, gdzie każdy użytkownik może założyć swój własny obszar sieciowy i przerobić go zgodnie z własnymi zachciankami. Miasta - widma, mroczne parki rozrywki, czy cukierkowe polany stały się zdecydowanie normą w tym świecie. Dzięki specjalnym urządzeniom użytkownik może przenieść się do swojego świata, podróżować po innych, publicznych obszarach CommuField, poznawać nowych znajomych, brać udział w różnych grach internetowych, konkursach, zabawach, eventach. Znając odpowiednie metody zyskiwania popularności, swoją postacią można zacząć zarabiać w sieci - im większa popularność obszaru, tym większy zarobek. Istnieje możliwość wystawiania ogłoszeń w CommuField szeroko pojętych - dotyczących kupna, sprzedaży, zaginięcia określonego towaru, ofert współpracy, zaproszeń na wydarzenia w fikcyjnym i rzeczywistym świecie.
Hokuriku
Lokacyjnie i Fabularnie